21 January, 2012

Home Sweet Home + Planovi, planiranje i planina :)

Kod kuće sam! Happy Happy :))) Volim naš stančić, jedva sam dočekala da se vratim. Užasno mi je nedostajao moj D i naše glupiranje i sve sitnice iz našeg života. Čist se čudim kako sam nekad mogla i po dva a da ne kažem tri tjedna bez njega. Nedaj bože više nikad! Nekako mi je brzo proletjelo 5 sati u vlaku (išla sam onim u podne iz Os koji u Zg dođe oko 17h uf!) i čitala sam Albert Camusovog "Stranca". Jadna ta djeca u školama, nije ni čudo da ne vole čitati, knjiga je odvratna. Ne znam po čemu je izabrana za lektiru ali ajd, uvijek si zamislim da je lektire birao neki starac od 93 godine koji je htio napakostiti učenicima :) A zašto sam ju čitala kada postoji toliko krasnih knjiga uz koje čovjek ne poželi skočiti pod vlak?


Sjećate se onog posta kada sam pisala o odlukama i budućnosti i sve to? E pa donosim neke odluke uz koje moram čitati lektire :) Točnije - želim proći državnu maturu i upisati fax. To sam tek nedavno odlučila ali me čvrsto uhvatilo. Prvo sam mislila ići ove godine ali, računajući koliko vremena imam a uz to i financija ( s obzirom da sam službeno nezaposlena, dakle nemam neka redovita primanja) odlučila sam sve prebaciti za iduću godinu. Do tada imam vremena naučiti sve za pet :) Kako za nas "stare" maturante koji nismo ovogodišnji postoje neke fore kao da ne možemo ići na drugi rok mature ukoliko nešto zbrljamo i sl, odlučila sam pripremiti se za iduću godinu. Engleski i hrvatski mi nisu problem ali matematike se više ništa ne sjećam, makar sam imala dobre ocjene iz tog predmeta. A trebala bih za fax koji želim polagati višu matematiku. Tako da sad imam vremena ušparati za fax + naučiti sve :) Do tada planiram poraditi na poslu koji trenutno radim i pretvoriti ga u stalan posao i uštediti sve što sam isplanirala. Ako se netko pita zašto nisam išla na fax kad mi je bio red - moji starci su uvijek bili u onoj stvari sa financijama, pa sam nakon srednje odmah išla raditi kako bih se izvukla iz tog siromaštva. Kad krečeš od nule, odnosno kada si moraš ušparati da bi uopće imao čitave traperice i majice koje nisi naslijedio od starije braće, vrijeme brzo leti i eto me sad tu. Od kad sam počela raditi išla sam na tečaj grafičkoj dizajna, postala član Mense ali sam se uvijek osjećala zakinuto kad bih morala kazati da nisam išla na fax. Gledam kako i gluplji od mene završavaju fakultete a ja šipak. Pa ću si napokon ispuniti i tu želju. Kako ne planiram imati djecu prije 30-e imam vremena. Ako i ne budem radila u polju koje želim ići, nema veze. To je više zbog neke moje satisfakcije nego samog pronalaska posla iako bi naravno bilo lijepo pronaći posao u struci nakon faxa.

Još jednu stvar koju radim je lista "101 u 1001" iliti Day Zero Project. Stvar je u tome da napišete listu od 101 stvari i riješite ih u 1001 dan odnosno cca 2.7 godine. Meni se sviđa jer nije kao novogodišnje odluke, pa ako jednu sezonu ne uspiješ je propast. Lista se pravi tako da napišete neke veće želje kao "pronaći posao" ili "kupiti auto" i više manjih kao "pročitati 10 novih knjiga" ili "otići u kino 3 puta" i sl. Manje stvari služe da osjetite zadovoljstvo kada nešto prekrižite s liste, a i da napokon napravite ono što godinama planirate a nikako ne stižete jer zaboravite. Već sam jednom radila ovu listu, prije 3 godine i završila sam skoro sve s liste osim nekih stvari koje sam pisala o izradi nakita a taj sam hobi napustila. Za sada imam 66 stvari na listi (treba to sve smisliti) posebno jer sam na prošloj listi radila svašta pa ne želim ponavljati. Tipa, jedna od stvari na prošloj listi mi je bilo "probati 10 novih vrsta čaja". Kada sam to spomenula u uredu, kolegice su mi donosile vrečice od novih čajeva koje su kupovale pa sam na kraju probala više od 15 novih vrsta :) Uglavnom zanimljiva stvar, a kako sam ja pomalo opsjednuta listama, uvijek volim planirati u budućnost, ovo mi je super :) Ako netko ima ideju što još da stavim na listu, pliz komentirajte, jer su mi za sad kreativni izvori presušili xD

10 comments:

  1. jao, super mi je opaska na camusa! dijelimo mišljenje! ja sam si svojedobno htjela nadoknaditi 'propuste' iz srednje, kao uzdići se na jedan viši kulturni nivo i pozabaviti se sa zolom, proustom, camusom etc. kad sam shvatila da sa svakom novom stranicom u meni jača poriv zatući autora sjekirom, shvatila sam kako mi je draže biti glupa, neuka i psihički stabilna nego obrazovana i u banani! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha e ne znam tko je gori, ovaj koji je to napisao ili onaj koji je to izabrao za lektiru :) Ajd neke knjige su ok ali ovo je bilo užas, a ja baš volim čitati inače. I sad ti jednog dana govori svojoj djeci da ima smisla čitati lektiru kad i sami znamo da je glupost. Moj mali burajz sad npr u 7mom razredu ima Priče iz velegradskog podzemlja. Ta knjiga je tako depresivna da ti baš dođe da se baciš pod vlak - di je to prikladno za tinejđere kojima već i ovak hormoni divljaju gore dolje, pa su u bedu zbog svake gluposti..Mislim da ću ja ove pročitati sad i više nikada :)

      Delete
    2. i ja stvarno volim čitati, mama mi je svojedobno za kaznu branila odlazak u knjižnicu kad bi zabrljala nešto, ali ljudi, dajte mi razumnu novelu, roman s uvodom, zapletom i raspletom, ili kakvu suvislu pjesmu! tko u srednjoj školi kuži shakespeara ili sokrata? tko može probaviti ilijadu i odiseju? ma dajte, molim vas, uozbiljite se. i kao, djecu ne možemo privući knjigama. kad ih mamimo žuči, a ne medom.
      posebna kategorija mi je suvremeno književno stvaralaštvo iz kategorije 'lijepe književnosti': nađe se stvarno dobrih uradaka, ali pretenciozni pokušaji izmišljanja tople vode me ubijaju. čini mi se da se puno toga radi po receptu: proberite što sumorniju temu, nešto iz kategorije incesta, pedofilije, kanibalizma ili nečeg srodnog, nabacte što više promišljanja o smislu i besmislu i to upakirajte u što više kićenih epiteta i imenica! ali vjerojatno nije žvaka za seljaka, bolje da šutim...

      Delete
    3. Onda ćemo zajedno biti seljaci jer se potpuno slažem :) Svi klinci vole čitati Harry Pottera npr pa nije istina da ne vole čitati, ali imaš i profesore koji klincima u petom osnovne govore da sad trebaju biti jako ozbiljni i odrasli i čitati takve stvari, umjesto da puste djecu da budu djeca dok mogu.

      Delete
  2. nikada nije kasno za fakultet, ovdje ga upisuju i u 40-tim i 50-taim a ima i starijih tako da u uopste nisi stara :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. To me tješi, da ne budem stara baba među dječicom tamo :)

      Delete
  3. Aaaaaa, post ti je zakon. Gle, moja strina je završila fax sa 40, moja kuma sa 3 djece u 30 toj, moj muž upisao fax u 31. sve se može kad se hoće.

    ReplyDelete
  4. Kad se sad raspišem :))) 1. bio neki deda koji je upisao fakultet zajedno s unukom. Skupila se sila novinara i pitaju ga zašto sad faks, koliko će imati godina kad ga završi? A on im odgovori: "Isto koliko bih imao da ga ne završim." Nekad čovjek mora napraviti nešto veliko za sebe, bez obzira na to hoće li imati od toga koristi. Kaže netko tko je završio filozofiju i plaćao si faks. :)
    2. kao prof hrv. slažem se da su lektire skroz promašene. Stvar je u tome da se naši popisi lektira nisu mijenjali sto godina i da nitko nije sposoban napraviti pošten popis. Zato se ja svađam okolo po stručnim skupovima. Ok, problem je što za svako književno razdoblje moraš pronaći najreprezentativnijeg autora i djelo, ali ne misle da bi bilo dobro da je to djelo i čitljivo. Zato ja u dnevnik pišem jedno djelo, a s klincima radim drugo, jer želim da budu pametni i načitani, a ne zatupljeni. Nemojte me tužiti!
    3. ideja s popisom mi je mrak. ali ovako, na prvu, ja ne znam ni kojih 5 zadataka da stavim pred sebe. Može update? Smisliti ću nešto.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. dobro im je rekao xD
      2. svaka čast! Sad znam da sam bar malo u pravu kad me jedna profesorica podupire :))
      3. vjeruj mi ja sam se naznojila za ovih 66 i sad mi je mozak zapeo. Ali tako mi je zapeo i na 30 pa mi je samo odjednom došlo još 30 stvari..Valjda će uskoro i ostatak :) Budem još pisala o tome kad složim cijelu listu :)

      Delete